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TY  - THES
AU  - Gsell, Stephan Cornelius
TI  - Antriebsbasierte Schwingungsdämpfung für Werkzeugmaschinen und Fahrzeugantriebe; 1. Auflage
VL  - 14/2017
PB  - RWTH Aachen University
VL  - Dissertation
CY  - Aachen
M1  - RWTH-2017-05556
SN  - 978-3-86359-522-7
T2  - Ergebnisse aus der Produktionstechnik
SP  - 1 Online-Ressource (xii, 153 Seiten)
PY  - 2017
N1  - Auch veröffentlicht auf dem Publikationsserver der RWTH Aachen University
N1  - Dissertation, RWTH Aachen University, 2017
AB  - In this thesis, algorithms for the damping of oscillations via closed-loop control are developed for mechatronic systems and further investigated exemplary for a machine tool and an electrical vehicle. It is shown that the same control structure can be used for the damping of the first eigenfrequency of a machine tool’s position control loop as well as for the improvement of the low-frequency vibration behavior of an electrical vehicle.
LB  - PUB:(DE-HGF)3 ; PUB:(DE-HGF)11
DO  - DOI:10.18154/RWTH-2017-05556
UR  - https://publications.rwth-aachen.de/record/691013
ER  -