http://join2-wiki.gsi.de/foswiki/pub/Main/Artwork/join2_logo100x88.png
Professional knowledge affects action-related skills: The development of preservice physics teachers' explaining skills during a field experience
Kulgemeyer, Christoph (Corresponding author) ; Borowski, Andreas ; Buschhüter, David ; Enkrott, Patrick ; Kempin, Maren ; Reinhold, Peter ; Riese, JosefRWTH* ; Schecker, Horst ; Schröder, JanRWTH* ; Vogelsang, Christoph
In
Journal of research in science teaching 57(10), Seiten/Artikel-Nr.:1554-1582
2020
ImpressumNew York, NY [u.a.] : Wiley
ISSN1098-2736
Online
DOI: 10.18154/RWTH-2020-06506
DOI: 10.1002/tea.21632
10.1002/tea.21632
URL: https://publications.rwth-aachen.de/record/792944/files/792944.pdf
Einrichtungen
- Lehr- und Forschungsgebiet Didaktik der Physik und Technik (139020)
- Fachgruppe Physik (130000)
- Lehrstuhl für Experimentalphysik I A und I. Physikalisches Institut (131110)
Projekte
- LBZ-01 - Publikationen Lehramt RWTH Aachen aus der Fakultät 1 (LBZ) (LBZ)
- LBZ - Publikationen Lehramt RWTH Aachen (LBZ) (LBZ)
Thematische Einordnung (Klassifikation)
DDC: 500
OpenAccess:
PDF
Dokumenttyp
Journal Article
Format
online, print
Sprache
English
Anmerkung
Peer reviewed article
Externe Identnummern
SCOPUS: SCOPUS:2-s2.0-85084807416
WOS Core Collection: WOS:000533363400001
Interne Identnummern
RWTH-2020-06506
Datensatz-ID: 792944
Beteiligte Länder
Germany
Lizenzstatus der Zeitschrift


;

;

; Clarivate Analytics Master Journal List ; Current Contents - Social and Behavioral Sciences ; DEAL Wiley ; DEAL Wiley ; Essential Science Indicators ; IF < 5 ; IF < 5 ; JCR ; SCOPUS ; Social Sciences Citation Index