h1

h2

h3

h4

h5
h6
http://join2-wiki.gsi.de/foswiki/pub/Main/Artwork/join2_logo100x88.png

ChildASA dataset: Speech and Noise Material for Child-appropriate Paradigms on Auditory Selective Attention

;

Online
DOI: 10.18154/RWTH-2023-00740
URL: https://publications.rwth-aachen.de/record/888683/files/2023_ChildASA_dataset.zip
URL: https://publications.rwth-aachen.de/record/888683/files/2022_TR_ChildASA_Stimuli_final.pdf

Einrichtungen

  1. Lehrstuhl für Hörtechnik und Akustik (613610)


Inhaltliche Beschreibung (Schlagwörter)
Children (frei) ; Auditory Selective Attention (frei) ; German Animal Names (frei) ; Noise (frei) ; Speech (frei) ; Stimuli Material (frei)

Kurzfassung
This dataset contains speech and noise material for a paradigm to investigate intentional switching of auditory selective attention in children. Two-syllable animal names were recorded from a male child and a female adult speaker. The spoken words were cut to the same length and adjusted to the same loudness to fulfill the requirements of a synchronous presentation. The noise material consists of a German four-talker-babble, recorded from children (all female), and a speech-shaped noise with the long-term spectrum of the children’s four-talker-babble.

OpenAccess:
Volltext herunterladen ZIP
Volltext herunterladen PDF
(zusätzliche Dateien)

Dokumenttyp
Dataset

Sprache
English

Interne Identnummern
RWTH-2023-00740
Datensatz-ID: 888683

Beteiligte Länder
Germany

 GO


Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs CC BY-NC-ND 3.0 ; OpenAccess

QR Code for this record

The record appears in these collections:
Dokumenttypen > Andere Dokumenttypen
Forschungsdaten > Datensätze
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik (Fak.6)
Publikationsserver / Open Access
Öffentliche Einträge
Publikationsdatenbank
613610

 Datensatz erzeugt am 2023-01-21, letzte Änderung am 2024-06-27


OpenAccess:
2023_ChildASA_dataset - Volltext herunterladen ZIP
2022_TR_ChildASA_Stimuli_final - Volltext herunterladen PDF
(zusätzliche Dateien)
Dieses Dokument bewerten:

Rate this document:
1
2
3
 
(Bisher nicht rezensiert)